Samozřejmě, že mluvím sama se sebou. Občas potřebuju radu experta.

...........................................................................................

Inferno - Dan Brown

24. června 2014 v 13:43 | Adina |  Recenze
Recenze bestselleru.

Knihy od D. Browna mám obecně v oblibě. Líbila se mi Šifra (v knižním zpracování - film už tak povedený nebyl), stejně tak i další knihy od tohoto autora, proto jsem se těšila na další jeho knihu - už dlouho před vydáním diskutované Inferno.
Aby jsme začali od začátku. Ještě než se ke mně kniha dostala, hodně jsem od ní očekávala (dle výborných recenzí) a slibovala si rychle ubíhající děj se skvělou zápletkou, bez zbytečného řečnění apod. Přišel tedy den, kdy se mi kniha dostala do ruky a já konečně měla čas se pořádně začíst a musím říct, že začátek byl pro mě určitým zklamáním.
Prvních asi 100 stran docela nuda (vzhledem k tomu, že hlavní hrdina Robert Longdon ztratil paměť a ani sám nevěděl, kde a proč je, tak je jasné, že ani čtenář toho nevěděl o nic víc). První čtvrtina tedy byla o útěku od nikud nikam - jenom rychle utíkat a přemýšlet proč vlastně a před kým utíkám.
Naštěstí potom děj dostává obvyklý spád a uspokojí určitě všechny čtenáře zvyklé na "brownovský" styl, kde nejen, že nechybí napětí, ale můžeme se dozvědět něco víc i o výtvarném umění, hudbě nebo literatuře.
Zápletka je jako vždy skvělá s velkým množstvím opravdu nečekaných zvratů. Konec určitě překvapí skoro každého, protože je alespoň dle mého názoru velmi originální.
Je to kniha, kterou si můžu přečíst i několikrát dokola a stále zde budu objevovat něco nového.
Nemůžu tedy jinak (i přes vlažný začátek) než dát vysoké hodnocení, protože Brown mě se svým stylem psaní a svým hlavním hrdinou R. Longdonem vždycky dostane.

Hodnocení: 97%

 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 stuprum stuprum | Web | 25. června 2014 v 7:49 | Reagovat

Bestseller se z povahy věci musí zalíbit. 8-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••